Wij sturen jouw nota door naar Infomedics. Infomedics declareert dan rechtstreeks via jouw verzekering het bedrag waarvoor je verzekerd bent. Het is afhankelijk van je verzekeringspakket wat er vergoed wordt. Vraag daarom altijd om een begroting en controleer dit voor de behandeling bij de verzekeraar. Voor alle kosten die niet vergoed worden ontvang je dan een rekening van Infomedics.

Dit kan afwijken per persoon, om meerdere redenen:

a. Omdat je hebt aangegeven dat je de nota eerst zelf thuis wilt ontvangen.
b. Jouw verzekeringsmaatschappij de nota van Infomedics niet accepteert.
c. Als jouw gegevens niet juist zijn doorgegeven aan ons.

Je dient het verschuldigde bedrag vervolgens naar Infomedics over te boeken. Dit in opdracht verzenden en innen van facturen heet ‘factoring’. Dankzij factoring hebben wij minder administratie en dus meer tijd voor jou als patiënt. Voor meer informatie zie de website: www.infomedics.nl

Infomedics online

Op de website van Infomedics (www.infomedics.nl) kunt u veel zaken rondom de betaling van uw rekening snel en eenvoudig regelen, denk bijvoorbeeld aan:

  1. Status van uw betaling controleren
    Ga naar www.infomedics.nl/rekeningchecker Vul de betalingskenmerk/omschrijving (cijferreeks) in die op rekening staat en controleer of uw rekening is betaald. Als dit niet het geval is kunt u direct betalen via iDEAL.
  2. Betalingsregeling treffen
    Ga naar https://www.infomedics.nl/ik-wil-een-betalingsregeling-treffen voor het treffen van een betalingsregeling.
    Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, dan kunt u kosteloos uitstel van betaling aanvragen.
    Ga naar https://www.infomedics.nl/ik-wil-graag-uitstel-van-betaling-aanvragen
  3. Veelgestelde vragen bekijken
    Als u een vraag heeft, kunt u het antwoord daarop meestal vinden onder veel gestelde vragen, onderaan de website. Anders kunt u altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).

Gecontracteerde zorg

Binnen onze praktijk werken wij met gecontracteerde zorg voor implantologie ten behoeve van een klikgebit en voor de gewone protheses. Dit houdt in dat wij afspraken hebben gemaakt met zorgverzekeraars over bovengenoemde behandelingen en tarieven, die zijn vastgelegd in contracten. Voor deze behandelingen hebben wij contracten afgesloten met CZ, ZilverenKruis, VGZ en Menzis. Deze behandelingen kunnen vanuit de basisverzekering worden vergoed, mits je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Houd er rekening mee dat je altijd een wettelijke eigen bijdrage en eigen risico hebt die je zelf moet betalen.

Wat betekent dit voor jou als patiënt?

Om precies te weten wat deze afspraken voor u betekenen—zoals welke kosten onder het eigen risico vallen en of er een wettelijke eigen bijdrage geldt—adviseren wij u om contact op te nemen met uw zorgverzekeraar. Zij kunnen u informeren over de vergoedingen en bijbehorende voorwaarden.

Let op: Ook andere verzekeraars vallen onder deze concerns

Onder CZ, ZilverenKruis, VGZ en Menzis vallen ook andere verzekeraars zoals OHRA, Interpolis en Univé. Dit betekent dat jij mogelijk ook onder de contractafspraken valt, zelfs als je bij een van deze labels verzekerd bent. Wil je controleren of jouw verzekeraar erbij hoort? Bekijk dan de volledige lijst via deze link.

Voor vragen kun je altijd contact opnemen met onze praktijk.

Tarievenlijst

Hieronder vind je een lijst van prestaties, codes en tarieven vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit. Deze tarievenlijst is geldig van 1 januari 2024 t/m 31 december 2024.

Tandheelkundige behandelingen bestaan vaak uit verschillende onderdelen. Zo kan er sprake zijn van een verdoving bij een behandeling, extra isolatie, tussenlagen en/of worden er techniekkosten gemaakt. Het is daarom verstandig om voor duurdere behandelingen vooraf een begroting te vragen, zodat je niet voor onverwachte kosten komt te staan*. Voor behandelingen boven de 250 euro zijn mondzorg aanbieders verplicht je een gespecificeerde begroting te geven. Indien gewenst kan je ook een begroting ontvangen voor kleinere behandelingen.

* Afwijkingen in prijs, ten opzichte van de prijslijst, komen terug op de begroting
** Een begroting is geen offerte. Een tandheelkundige behandeling en dus ook de declaratie hiervan kan afwijken van de begroting wanneer de behandeling hierom vraagt. De tandarts zal dit met je bespreken.